آخرین نظرات


فهرست برندگان جوایز اسکار 2013 + گزارش لحظه به لحظه نقد فارسی از مراسم اسکار +‌عکس

برندگان با علامت مشخص شده اند

برای مشاهده فهرست برندگان به صورت کوتاه به انتهای گزارش لحظه به لحظه نقد فارسی از اسکار (پایین مطلب) مراجعه فرمایید.

متن گزارش لحظه به لحظه نقد فارسی از اسکار 2013:
امشب نقد فارسی با شما همراه می شه تا گزارشی از هشتاد و پنجمین مراسم اسکار را تقدیمتون کنه. یک سال سینمایی دیگه گذشت و ما باز هم به مهم ترین اتفاق سینمای دنیا رسیدیم و مثل دو سال گذشته تلاش میکنیم تا مراسم رو تا اونجایی که در توانمون هست پوشش بدیم. ساعتی دیگر باقی مونده تا آغاز رسمی مراسم. فرش قرمز با شکوه تمام آغاز شده و این ساعت ها برای ما ایرانیا فقط یادآور یک چیزه. اون هم 365 روز پیش بود که هیچ کدوممون خواب نداشتیم و تا صبح بیدار بودیم تا طنین نام ایران رو در سالن کداک تیاتر بشنویم. با این که امسال دیگه از سینمای ایران خبری نیست ولی باز هم اسکار برای علاقه مندان سینما جذابیت ها و هیجان های خاص خودش رو داره.
امشب هم با شماییم. امیدواریم که هر کس مراسم یا اخبارش رو دنبال میکنه مارو هم تنها نذاره. نظرات خودتون رو در حین مراسم با ما درمیون بذارید و امیدواریم یه شب خوب کنار هم داشته باشیم.
ساعت 5 صبح به وقت تهرانه. بلخره صبرمون به پایان رسید و ست مک فارلین مجری مراسم به روی صحنه میاد. مثل همیشه مراسم با شوخی ها و تیکه های مجری شروع میشه. میگه که امسال سورپرایز های زیادی وجود داره و حتی در مراسم یه فیلم هم قراره پخش بشه. امیدوارم حرفاشو درست بفهمم. اگر اشتباهی شد منو ببخشید.
مجری با ژان دوژاردین شوخی میکه و میگه که پارسال یه اسکار برد و حالا همه جا هست. راست میگه. هر مراسمی باشه ژان دوژاردین نفر اول حاضره!
چانینگ تاتوم و چارلیز ترون به روی صحنه میان و یه رقص دو نفره به رو اجرا میکنن. به نظرم چارلیز ترون واقعا زیبا شده. چانینگ تاتوم هم با همسرش اومده که اون هم بارداره با این حال زیبا به نظر می رسید.

ادامه:مثل همیشه اذیت کردن بازیگران جزو رسوم اسکاره. مجری اسم خیلی از زنان بازیگر رو میاره و توی یک شعر دیدن بدن برهنه اونارو توی فیلمای مختلف مسخره میکنه. که یعنی ما شمارو دیدیم! خجالت بکشید! :D این وسط جنیفر لارنس رو کسی ندیده! ژست پیروزی میگیره ولی قیافه بقیشون دیدنی بود. همه شون شوکه شدن.

نوبت به بهترین بازیگر مرد مکمل میرسه. اکتاویا اسپنسر اومده که این جایزه رومعرفی کنه.

 

جایزه رو کیریستوف والتز میگیره. این دومین جایزه اونه بعد از حرامزاده های بی آبرو. به نظر من که حقش بود. واقعا بازیگر خوبیه

 

جایزه فیلم کوتاه انیمیشن میرسه به جان کارس برای انیمیشن مرد کاغذی

 

به یکی از حساسترین موقعیت ها رسیدیم خیلی ها میگفتن که رالف خرابکار باید جایزه رو ببره. ببینیم چی میشه

نه جایزه رسید به شجاع. خیلی جالبه کارگردان با دامن اسکاتلندی اومده روی صحنه

 

حالا پنج نفر از بازیگران اونجرز میان روی صحنه که ساموئل ال جکسون و رابرت داونی جونیور هم جزوشونه برای اعلام کردن جایزه بهترین فیلمبرداری. و جایزه می رسه به....

زندگی پای. این اولین باریه که فیلمبردار این فیلم جایزه اسکار رو میبره

 

خیلی ها به جز فیلمبرداری شیفته جلو های ویژه زندگی پای هم شدن. و جایزه بهترین جلو های ویژه هم به این فیلم رسید.

جنیفر آنیستون و چنینگ تاتوم به روی صحنه میان. عاشق این لباس قرمز جنیفر شدم. جایزه بهترین طراحی لباس. و اسکار می رسه به طراحی لباس آنا کارنینا.

 

نامزدهای بهترین گریم معرفی میشن. احتمالش هست که هابیت این جایزه رو ببره! نه... هابیت٬ این هم از دست داد. طرفداراش فکر نکنم خیلی راضی باشن. جایزه اش رسید به بینوایان.

 

هالی بری به روی صحنه میاد و همراهش آهنگ جیمز باند هم پخش میشه. لباسش مال ورساچی هست و میخواد که نگاهی بندازیم به موسیقی فیلم جیمز باند در پنج دهه گذشته.

شرلی بیسی روی صحنه میاد و یکی از ترانه های جیمزباند رو  اجرا میکنه. این یکی از چهار اجرای زنده امشبه. آدل و نورا جونز هم امشب موسیقی زنده اجرا میکنن. البته بهتره بگم امروز صب. دیگه صب شده!

جیمی فاکس میاد. اون امروز توی مراسم به همراه دخترش شرکت کرده. میخواد که جایزه بهترین فیلم کوتاه رو معرفی کنه. اسکار فیلم کوتاه نصیب curefew میشه.

 

یک جایزه دیگه هم معرفی میکنه برای بهترین مستند کوتاه. خیلی هیجان زده شدن. به خصوص زنه! اسمشو نمیدونم :D جایزه میرسه به فیلم بی گناه

 

بن افلک بازیگر و کارگردان فیلم آرگو میاد تا بهترین فیلم مستند رو معرفی کنه و جایزه می رسه به فیلم جستجو برای مرد شکری searching for sugar man.

یادش به خیر. سال گذشته این جایزه رو ساندرا بولاک معرفی کرد و بعد میون اشک های ما و خوشحالیمون٬ اصغر فرهادی اومد روی صحنه و گفت: «سلام به مردم خوب سرزمینم.» چه لحظاتی بود. اما امسال جایزه بهترین فیلم خارجی زبان رو جنیفر گارنر و جسیکا چستین معرفی میکنن و همونطور که خیلی ها حدسشو میزدن جایزه میرسه به فیلم عشق Amour ساخته فوق العاده میشل هانکه.

به قول بچه ها هیچی بیلی کریستال نمیشه. حتی هیو جک من هم از ست مک فارلین با مزه تر اجرا میکرد. خیلی مراسم بی حال شده با این اجرای خشک و سرد! :(

خب کاترین زتاجونز میاد رو صحنه و با اجرای بی نظیرش یه کم به مراسم جون میده. عالیه.

یکی به من بگه اینی که بعد از کاترین اومد جنیفر هادسونه آیا؟؟؟ فکر کنم خودش باشه. اون هم صداش فوق العادس.

سه تا اجرا پشت سر هم؟

آخ جون. هیو جک من عزیز :) آن هاتاوی و آماندا سایفرد هم میان روی صحنه و راسل کرو و هلنا بونهام کارتر و خیلی های دیگه میان. این بهترین قسمت برنامه تا الانه. یه اجرای دسته جمعی. ترانه فیلم بینوایان

مارک والبرگ و تد خرس توسط مجری معرفی میشن و از راه می رسن. چقدر خرسه خنگ شده. با کت شلوار و پاپیون :) نامزدهای بهترین صداگذاری رو معرفی میکنن و جایزه میرسه به بینوایان. تا حالا دو تا برای بینوایان. دو تا برای زندگی پای. ببینیم چی میشه.

تد نامزدهای بهترین صدابرداری هم معرفی میکنه و اسکار میرسه به... سی دقیقه بامداد. این بخش دو تا اسکار داره. اسکار دوم هم میدن به اسکای فال. عجیبه. نمیدونم چرا دو تا اسکار داره این بخش؟؟؟؟؟

 

کریستوفر پلامر افسانه ای به قول مجری معرفی میشه و جلو میاد. وقت جایزه های اصلی رسیده. از اول شب منتظر این قسمت مراسم بودیم. خیلی هیجان داره. چه حدس هایی که نزدیم چه نظر سنجی هایی که برگزار نکردیم. امیدوارم انتخاب ها منصفانه باشه.

بهترین بازیگر نقش زن مکمل قراره معرفی بشه....

و اسکار میرسه به آن هاتاوی دوست داشتنی. این اولین جایزه اش و دومین نامزدیش در اسکار هست. توی این لباس خیلی دوست داشتنی تر از همیشه شده. من که به شدت طرفدارشم. روی صحنه میاد از رقیبانش تشکر میکنه. میگه بلخره به آرزوم رسیدم. از هیو جکمن و عوامل بینوایان تشکر میکنه. به همسرش میگه بهترین لحظه زندگیم اون لحظه ای بود که تو واردش شدی.

ساندرا بولاک که قبلا اسکاری برای فیلم blinde side برده بود میاد روی صحنه. اومده که جایزه تدوین رو معرفی کنه و اسکار می رسه به آرگو! امیدوار بودم که زیاد به فیلم آرگو روی خوش نشون ندن. ای ساندرا! ای نمک! تو نبودی که پارسال مارو خوشحال کردی و به فرهادی جایزه دادی؟ اون وقت حالا به آرگو؟ یه کار نکن از چشممون بیفتی! این اقدام آکادمی منظور دار بود یعنی؟؟؟

oh my God جنیفر لارنس شکل یه پرنسس بی نظیر شده. عالیه. از آدل دعوت میکنه تا بیاد و ترانه فیلم اسکای فال رو اجرا کنه. یکی از بهترین ترانه های آدله. من که عاشق این آهنگم.

نیکول کیدمن با تشویق حاضران به روی استیج میاد و جانگوی رها شده و عشق٬ فیلم فرانسوی زبانی که نامزد بهترین فیلم شده رو معرفی می کنه

دختر خون آشام و پسر جادوگر، کریستین استوارت و دانیل رادکلیف میان تا جایزه بهترین طراحی صحنه رو معرفی کنن. و جایزه این فیلم میرسه به لینکلن. امشب شب هابیت نبود! اولین جایزه لینکلن.

جرج کلونی به رسم هر سال از دست رفتگان امسال توی دنیای سینما رو معرفی میکنه و به یادشون کلیپی زیبا در سالن کداک تیاتر به نمایش گذاشته میشه. از همه بیشتر شاید خاطره Michael Clarke Duncan٬ بازیگر مسیر سبز باشه که به چشم میاد. یادش همیشه سبز.

باربارا استریسند هم ترانه the way we were  رو به زیبایی اجرا میکنه. حالا از چهار اجرای امشب فقط اجرای نورا جونز باقی مونده

رنه زلوگر٬ کویین لطیفا٬ کاترین زتا جونز و ریچارد گر به روی صحنه میان تا جایزه بهترین موسیقی متن رو اهدا کنن. و نام فیلم زندگی پای برای بار سوم توی سالن شنیده میشه. زندگی پای همینجور ادامه بده خوبه. فعلا رقابتش با بینوایان ادامه داره. هر کدوم تا اینجا سه تا اسکار دارن.

حالا سه نامزد بهترین ترانه فیلم معرفی میشن. من میگم اسکای فال میبره.

حق با من بود. آدل عزیزم جایزه رو برد. نوش جونش :) مثل همیشه هیجان وصف ناپذیری داره. گریه اش گرفته و ترجیح میده زیاد حرف نزنه. عزیزم :)

داستین هافمن و چارلیز ترون هم روی صحنه میان. هافمن با چارلیز شوخی میکنه که تو هم خوب بلدی برقصی ها کلک! داره به رقص ابتدایی چارلیز اشاره میکنه و او هم خجالت میکشه و می خنده. واقعا زیبا شده. یکی از بهترین های امشبه. نامزد های بهترین فیلمنامه اقتباسی رو معرفی می کنن. و جایزه می رسه به کریس تریو! باز هم آرگو! فکر می کردم دفترچه بارقه های امید جایزه رو ببره ولی نشد.

اسکار بهترین فیلمنامه اورژینال در دستان کوئنتین تارانتینوی جالب و دوست داشتنی قرار میگیره به خاطر فیلم جانگوی رها شده.

نوبت می رسه به یکی از مهم ترین جوایز. نفس ها تو سینه حبس می شه. وووووووووو. آنگ لی جایزه بهترین کارگردانی رو برد. زندگی پای واقعاً من یکی رو سورپرایز کرد. می گه که این جایزه رو با سه هزار نفری که بهش در این فیلم کمک کردن تقسیم میکنه! سه هزار نفر؟؟؟ من اشتباه شنیدم شاید!

اوف. لحظه موعود رسید. قراره بهترین بازیگر مرد و زن معرفی بشن. حدس ها تا حالا در مورد این جوایز خیلی متفاوت بوده. ولی خیلی ها اعتقاد دارن که خوان فونیکس جایزه مرد و جسیکا چستین جایزه زن رو می بره. باید منتظر باشیم و ببینیم چی میشه.

ژان دوژاردین برنده اسکار بهترین بازیگر مرد در سال گذشته٬ امسال اومده تا جایزه بهترین بازیگر زن رو اهدا کنه.

و اسکار میرسه به....

جنیفر لارنس! آفرین آکادمی. تشکر میکنه از همه و هیجانزده صحنه رو ترک میکنه.

بانوی اسکار مریل استریپ روی سن میاد. مدل لباسش شبیه لباس پارسالشه. حتما با خودش فکر کرده پارسال از من تعریف کردن امسال هم مثل همون میپوشم. ;)

بهترین بازیگر مرد و اسکار میرسه به...

دنیل دی لوییس... خب پیش بینی های من کلن اشتباه از آب دراومد. ولی دی لوییس همیشه توی نقشای خودش میدرخشه. لحظه جالبیه. برای لحظاتی همه ایستاده تشویقش میکنن. با مریل استریپ شوخی می کنه و میگه قرار بوده نقش مارگارت تاچر رو او بازی کنه و مریل هم نقش لینکلن رو بازی کنه. بعد هم میگه:  همسرم ربکا از 16 سال پیش داره با یه مرد عجیب و غریب زندگی می کنه ولی بهترین همراهیه که یه مرد میتونست واسه زندگیش داشته باشه.

خدای من. سورپرایز آکادمی این بود. میشل اوباما!  در ویدئویی از کاخ سفید در مورد مهم ترین بخش اسکار یعنی بهترین فیلم ها صحبت میکنه.

جک نیکلسون نامزدهای بهترین فیلم رو معرفی میکنه. نوبت به مهم ترین و اصلی ترین بخش اسکار رسیده. مدت ها منتظر این لحظه بودیم که ببینیم انتخاب مهم ترین مراسم سینمایی دنیا برای بهترین فیلم چیه.

میشل اوباما اعلام می کند که اسکار می رسد به:

آرگو!!!!!!!!!!!!! خدای من باورم نمیشه. آرگو بهترین فیلم بود آکادمی؟ نمیدونم چی بگم واقعا. میگم چطوره برای اعتراض به اسکار به خاطر این انتخاب غیر حرفه ای٬ کلن در سایتو ببندیم؟ خب آخه ما اینطوری تحریم بلدیم فقط که خودمونو حذف کنیم! بن افلک وسط صحبت هاش این جمله رو هم میگه: از کسانی که در ایران در شرایط وحشتناکی زندگی می کنن٬ متشکرم.

افلک با این که باز هم نام ایران رو آوردی و توی این هیاهویی که توی دنیا در مورد کشور ما وجود داره٬ کمی باعث امیدواری ما شدی ولی برو با اون جایزت! با اون فیلمت! :(

کریستین شنویت میاد روی سن و به همراه ست مک فارلین به افتخار بازنده ها یک ترانه بامزه اجرا می کنن. اسم خیلی از بازنده هارو توی شعرشون میارن و باهاشون شوخی میکنن تا به قول خودشون کمی سر شوق بیارنشون!

این اسکار برای بعضی فیلم ها مثل سی دقیق بامداد٬ لینکلن و جانگو یک شکست به حساب میاد. به هر حال این هم از گزارش هشتاد و پنجمین اسکار. امیدورام که نظراتتون در مورد برندگان و بازندگان رو با ما درمیون بذارید.

تهیه و تنظیم: مهدی افشارها- شبنم سید مجیدی

با کلیک بر روی عنوان هر فیلم، می توانید صفحه مربوط به آن فیلم (به همراه نقد و بررسی مربوطه) را در نقد فارسی مشاهده نمایید.

بهترین فیلم

Beasts of the Southern Wild (هیولاهای باغ وحش جنوب)

Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)

Zero Dark Thirty (سی دقیقه بامداد)

Lincoln (لینکلن)

Les Miserables (بینوایان)

Life of Pi (زندگی پی)

Amour (عشق)

Django Unchained (جانگوی رها از بند)

Argo (آرگو)


بهترین بازیگر مرد

Bradley Cooper  برای Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)

Joaquin Phoenix  برای The Master (مرشد)‌

Daniel Day-Lewis  برای Lincoln (لینکلن)

Denzel Washington  برای Flight (پرواز)

Hugh Jackman  برای Les Miserables (بینوایان)


بهترین بازیگر زن

Jessica Chastain Zero Dark thirty برای Zero Dark Thirty (سی دقیقه بامداد)

Quvenzhane Wallis  برای Beasts of the Southern Wild (هیولاهای باغ وحش جنوب)

Jennifer Lawrence برای Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)

Naomi Watts  برای The Impossible (غیر ممکن)

Emmanuelle Riva برای Amour (عشق)


بهترین بازیگر مرد نقش مکمل

Alan Arkin برای Argo (آرگو)

Robert De Niro  برای Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)

Philip Seymour Hoffman  برای The Master (مرشد)‌

Tommy Lee Jones برای Lincoln (لینکلن)

Christoph Waltz for  برای Django Unchained (جانگوی رها از بند)


بهترین بازیگر زن نقش مکمل

Amy Adams  برای The Master (مرشد)‌

Sally Field برای  Lincoln (لینکلن)

Anne Hathaway برای  Les Miserables (بینوایان)

Helen Hunt  برای  The Sessions (جلسات)

Jacki Weaver برای  Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)


بهترین کارگردان

Michael Haneke  برای Amour (عشق)

Benh Zeitlin برای  Beasts of the Southern Wild (هیولاهای باغ وحش جنوب)

Ang Lee برای Life of Pi (زندگی پی)

Steven Spielberg برای  Lincoln (لینکلن)

David O. Russell برای  Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)


بهترین فیلمنامه اونجینال

Jogh Gatins برای   Flight (پرواز)

Mark Boal برای  Zero Dark Thirty (سی دقیقه بامداد)

تارانتینو  برای Django Unchained (جانگوی رها از بند)

Michael Haneke برای Amour (عشق)

Wes Anderson, Roman Coppola برای Moonrise Kingdom (قلمرو طلوع ماه)


بهترین فیلمنامه اقتباسی

Argo (آرگو)

Beasts of the Southern Wild (هیولاهای باغ وحش جنوب)

Life of Pi (زندگی پی)

Lincoln (لینکلن)

Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)


بهترین جلوه های ویژه

The Hobbit: An Unexpected Journey (هابیت: سفری غیر منتظره)

Life of Pi (زندگی پی)

Marvel's The Avengers (انتقام جویان)

Prometheus (پرومتئوس)

Snow White and the Huntsman (سفید برفی و شکارچی)


بهترین صدا برداری

Argo (آرگو)

Django Unchained (جانگوی رها از بند)

Life of Pi (زندگی پی)

Skyfall (اسکای فال)

Zero Dark Thirty (سی دقیقه بامداد)


بهترین صدا گذاری

Argo (آرگو)

Les Miserables (بینوایان)

Life of Pi (زندگی پی)

Lincoln (لینکلن)

Skyfall (اسکای فال)


بهترین طراحی صحنه

Anna Karenina (آنا کارنینا)

The Hobbit: An Unexpected Journey (هابیت: سفری غیر منتظره)

Les Miserables (بینوایان)

Life of Pi (زندگی پی)

Lincoln (لینکلن)


بهترین فیلم خارجی

Amour (عشق)

Kon-Tiki / نقد فیلم بزودی

No / نقد فیلم بزودی

A Royal Affair / نقد فیلم بزودی

War Witch / نقد فیلم بزودی


بهترین گریم

Hitchcock (هیچکاک)

The Hobbit: An Unexpected Journey (هابیت: سفری غیر منتظره)

Les Miserables (بینوایان)


بهترین موزیک متن

Anna Karenina (آنا کارنینا)

Argo (آرگو)

Life of Pi (زندگی پی)

Lincoln (لینکلن)

Skyfall (اسکای فال)


بهترین ترانه

"Before my Time" from Chasing Ice

"Everybody Needs a Best Friend"  برای Ted

"Pi's Lullaby"  برای Life of Pi (زندگی پی)

"ادل"  برای Skyfall (اسکای فال)

"Suddenly"  برای Les Miserables (بینوایان)


بهترین تدوین

Argo (آرگو)

Life of Pi (زندگی پی)

Lincoln (لینکلن)

Silver Linings Playbook (دفترچه ای با خطوط نقره ای)

Zero Dark Thirty (سی دقیقه بامداد)


بهترین فیلم مستند

5 Broken Cameras

The Gatekeepers

How to Survive a Plague

The Invisible War

Searching for Sugar Man


بهترین طراحی لباس

Anna Karenina (آنا کارنینا)

Les Miserables (بینوایان)

Lincoln (لینکلن)

Mirror Mirror (ای آینه، ای آینه)

Snow White and the Huntsman (سفید برفی و شکارچی)


بهترین فیلمبرداری

Anna Karenina (آنا کارنینا)

Django Unchained (جانگوی رها از بند)

Life of Pi (زندگی پی)

Lincoln (لینکلن)

Skyfall (اسکای فال)


بهترین انیمیشن

Brave (شجاع)

Frankenweenie (فرانکن وینی)

ParaNorman (پارانورمن)

The Pirates! Band of Misfits (دزدان دریایی: گروهی از ناجور ها)

Wreck-It Ralph (راف کار خراب کن)


بهترین انیمیشن کوتاه

Adam and Dog

Fresh Guacamole

Head over Heels

Maggie Simpson in "The Longest Daycare"

paper man

بهترین فیلم کوتاه

Asad

Buzkashi Boys

Curefew

Death of a Shadow

Henry


بهترین فیلم کوتاه مستند

Inocente

Kings Point

Mondays at Racine

Open Heart

Rademption

----------------

منبع: نقد فارسی

----------------


 

نظرات  

 
0 #310 best treatment ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۴
Can you tell us more about this? I'd like to find out
more details.

Here is my web blog ... best treatment erectile dysfunction: canadianedrugstore.com/
گزارش به مدیریت سایت
 
 
0 #309 best treatment ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۳
Can you tell us more about this? I'd like to find out
more details.

Here is my web blog ... best treatment erectile dysfunction: canadianedrugstore.com/
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+4 #308 آشنا ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۶
قوی ترین ابزار حکومت بر ملت ها، کنترل افکار عمومی یا مشخصاً دیپلماسی عمومی است. امروزه رسانه بزرگترین ابزار سیاست و دیپلماسی عمومی است ، و سینما یکی از کاراترین انواع رسانه است ... .
اخیراً جشنواره های سینمایی مطرح، به و‌‌یترینی برای تبلیغ سیاست ابر قدرتها از دریچه ی فیلم مبدل گشته اند. این حقیقت را می توان در نمایان و درشت شدن برخی فیلم ها با موضوع جنگ های اخیر آمریکا، در جشنواره های مطرح همچون اسکار و اعطای نشان به آنها استنباط نمود. به طبع وقتی فلان فیلم مفتخر به دریافت فلان نشان در فلان جشنواره میشود، به اعتبار آن جایزه رسانه ها به این فیلم خواهند پرداخت، تلویزیون ها آنرا نمایش خواهند داد و مردم آن فیلم را مشاهده خواهند کرد. پس ابرقدرتها و سیاستمداران چنین فرصتی را غنیمت شمرده و از این جشنواره ها بعنوان ابزاری برای کنترل و هدایت افکار عمومی به نفع سیاست هایشان بهره می برند. این مطلب یکی از مظاهر دیپلماسی عمومی است. از جدیدترین مظاهر دیگر میتوان به تولید انیمیشن ها و بازی های رایانه ای استراتژیک با هزینه های چندصد میلیون دلاری ( که بعضاً معادل کل بودجه ی رسانه ای کشوری مثل ایران میشود ) برای شکل دهی و تربیت عقیدتی کودکان و نوجوانان پیرامون مفاهیمی همچون خدا، آخرالزمان، انسان، اخلاق، قدرت، و ... اشاره نمود.
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-1 #307 soheil1900 ۰۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
نميدونم طرفداراي هابيت چي فكر كردن
ما آخر ***يديم هابيت فقط براي طرفداران ارباب حلقه ها و بازگشت به سرزمين ميانه بوده يا برا اسكار؟؟؟

اگه ميگين هابيت فقط براي بازگشت به سرزمين ميانه بوده، پس چرا گله دارين كه هابيت اسكار نگرفته؟؟؟
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+1 #306 soheil1900 ۰۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
اينهمه نظر داده شده فقط من تو يه چيزي موندم
بحث، فقط بحث آرگوست

دوستان آرگو فقط يك فيلمه اما به يه عالمه فيلم اسكار داده شده. لطفا درمورد فيلماي ديگه هم بحث كنيد
خدايي آرگو ارزش نداره
گزارش به مدیریت سایت
 
 
0 #305 alireza m ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۳
داستان آرگو مشخصا واقعی است و صد البته حمله به سفارت یک کشور کار درستی نیست. اما فیلم آرگو در جزئیات ایرادات فراوانی دارد و این ایرادات را فقط ما ایرانی ها می توانیم بفهمیم. اسکار معمولا به فیلم هایی داده می شد که موضوعاتی داشتند که دغدغه مشترک همه جوامع بود و برای من که چندین سال است اسکار را دنبال می کنم تعجب آور بود که اسکار امسال به فیلم تعقیب و گریز مثل آرگو داده شد و نه به فیلم زندگی پی که مشخصا همه مردم دنیا از دیدن آن لذت می برند. آرگو فیلم متوسطی بود که نهایتا باید نامزد بهترین فیلم نامه می شد . اسکار در طول عمر خود ایرادات فراوانی داشته اما به هر حال هنوز هم بهترین جشنواره با فاصله زیاد است.
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-1 #304 امیر ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۹
دوستان عزیز چرا اینقدر جروبحث میکنین؟ بنظر من هر فیلمی که اسکار بگیره حقشه و واقعا ارزشش رو داره و مهم نیست کی چی میگه.
درضمن فیلم آرگو خیلی قشنگ بود و اینکه این فیلم واقعیت بود بهش رنگ و روی بهتری میداد.شما هم تعصبات ایرانی خودتون رو وارد انتخاب فیلم نکنید و واقع بین تر باشین.
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-1 #303 Mairon ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷
نقل قول arbab:
اسکار با این کارش عملا گفت که اگه فکر می کنین این یه انتخاب سیاسی بوده ، کاملا درست فکر می کنید!
اون بیرونم مجسمه آزادی به جای مشعل بیلاخشو به سمت شرق گرفته بود ...

:D :D :D :D :D :D :lol:
گزارش به مدیریت سایت
 
 
0 #302 arbab ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۶
اسکار با این کارش عملا گفت که اگه فکر می کنین این یه انتخاب سیاسی بوده ، کاملا درست فکر می کنید!
اون بیرونم مجسمه آزادی به جای مشعل بیلاخشو به سمت شرق گرفته بود ...
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-3 #301 حسن ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲
یکی از دوستانم یه چیزی بهم گفت منم به شک انداخت به نظر اونایی که زندگی پی رو دیدن فیلم داره تناسخ رو مطرح میکنه؟ من که یه چیزایی دیدم به شک افتادم نظر شما چیه؟
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-2 #300 آلین ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۰۱
جدایی رقبایی مهمی داشت که بی جهت کنار کشیدن یادم هست تو کافه سینما هم این موضوع مطرح شد و شگفت انگیز و عجیب توصیف کردن!
امیدوارم کسی از نظراتم دلگیر نشده باشه
در هر حال با عقاید من نه چیزی از فیلم کم میشه نه زیاد
بدرود..........................
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+9 #299 روح اله ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۵
اصلا جدائي مزخرف , کپي , تقليدي , سخيف و... ولي خدائيش ببينين چقدر درجه حرارتش بالا بوده که هنوز بعد از يکسال بعضيا رو داره ميسوزونه ... .راستي کسائي که ميگن اسکار حق جدائي نبود ميشه اظهار فضل کنند و بفرمايند حق کدوم فيلم بود ؟ اصلا فيلمائي که رقيب جدائي بودن رو ديدين ؟ ديدن هيچي , اصلا اسمشونو ميدونين ؟ يه مرد پيدا بشه بگه کدوم فيلم از جدائي بهتر بود و حقش اسکار بود ؟؟؟متاسفانه مشکل شما اينه که جدائي رو از زاويه بغض و کوته فکري و بيسوادي خودتون نگاه ميکنين نه از ديدگاه هنرو زيبائي شناسي . يکي از شما که به جدائي بد ميگه اگر ذره اي جوانمردي و شرافت داره بگه تعريف هنر و سينما چيه و جدائي از چه منظري با اين تعاريف همخواني نداره ؟
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-11 #298 آلین ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۶
در ضمن خوشحالم اسکار بهترین فیلم نصیب آرگو شد , این اتفاق ماهیت اسکار جدایی هم مشخص کرد
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-4 #297 آلین ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۴
نقل قول Tomy Gun:
نقل قول آلین:
نقل قول Shiva M:
آرگو به هیچ عنوان شایسته ی این همه تقدیر و جایزه نیست، فیلمی کاملا معمولیه

متاسفم برای اسکار

پس جدایی هست؟!
فیلمی که مدام فقر و بی پولی و جنگ و دعوا و دروغ تحویل مردم میده!

عمو شما بشین قدمهای شیدایی رو از شبکه سه سیما ببین :-)
کاری به این کارا نداشته باش چون هیچی نگی بهتره پس ببند دهنت رو ;-)
بیخودی هم به شاهکار فرهادی توهین نکن.

شما هم دو سه تا فیلم خوب نگاه کن بعد به جدایی بگو شاهکار!
فیلمی که از دیگری کپی کنه شاهکاره؟

در ضمن خیلی واضحه شماها متعصب هستین و بی ادب!
کریمر علیه کریمر!
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+9 #296 Shiva M ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۰
نقل قول آلین:
نقل قول Shiva M:
آرگو به هیچ عنوان شایسته ی این همه تقدیر و جایزه نیست، فیلمی کاملا معمولیه

متاسفم برای اسکار

پس جدایی هست؟!
فیلمی که مدام فقر و بی پولی و جنگ و دعوا و دروغ تحویل مردم میده!


من اصلا از نظر ضد ایرانی بودن نمیگم، آرگو فیلم قویی نیس، اگه حتی از نظر فیلمنامه فقط بخوایم حساب کنیم همه جاش میلنگه،بالا هم گفتم که یه فیلم خیلی معمولیه،شایسته ی این همه نقدیر نیست.
بحث جدایی رو هم الکی نکشید وسط خواهشا، جدایی یک فیلم کامل هست از هر نظر. و کاملا هم بحق اسکار گرفت. کسانی که نمیتونن موفقیتش رو ببینن الکی انگ سیاه نمایی بهش میزنن، فضای فیلم جدایی میطلبید که فضای واقعی جامعه رو نشون بده.
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+16 #295 Tomy Gun ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۵
نقل قول آلین:
نقل قول Shiva M:
آرگو به هیچ عنوان شایسته ی این همه تقدیر و جایزه نیست، فیلمی کاملا معمولیه

متاسفم برای اسکار

پس جدایی هست؟!
فیلمی که مدام فقر و بی پولی و جنگ و دعوا و دروغ تحویل مردم میده!

عمو شما بشین قدمهای شیدایی رو از شبکه سه سیما ببین :-)
کاری به این کارا نداشته باش چون هیچی نگی بهتره پس ببند دهنت رو ;-)
بیخودی هم به شاهکار فرهادی توهین نکن.
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-11 #294 ! ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۶
اخه شماهایی که از اسکار شاکی هستین پس چرا این قدر اعصابه خودتون رو خورد میکنید؟ به خاطر این که ایران یه طرف ماجران یا کلا ...من به شخصه خودم از ساله 2000 به بعد یه فیلم با ارزش ندیدم هالیوود فقط اواخر دهه 80 و 90 چشم گیر بود و بس پس توقع بی جا نداشته باشین
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-21 #293 آلین ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۲
نقل قول Shiva M:
آرگو به هیچ عنوان شایسته ی این همه تقدیر و جایزه نیست، فیلمی کاملا معمولیه

متاسفم برای اسکار

پس جدایی هست؟!
فیلمی که مدام فقر و بی پولی و جنگ و دعوا و دروغ تحویل مردم میده!
گزارش به مدیریت سایت
 
 
0 #292 Shiva M ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۱
آرگو به هیچ عنوان شایسته ی این همه تقدیر و جایزه نیست، فیلمی کاملا معمولیه

متاسفم برای اسکار
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+16 #291 TOMMY ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۷
به نظر من بزرگترین ایراد ارگو وحشی نشان دادن ایرانیاست.
وقتیکه فیلم از زمان دکتر مصدق شروع میکنه یعنی 26 سال قبل از اون جریانات,همونطور هم وظیفه داره که اتفاقات بعد از داستان رو هم توضیح بده. :-)
و همچنین زمانی که میاد اون نوع رفتار از مرم ایران رو نشون میده وظیفه داره که دلیل اون رو هم بگه حتی اگه در قالب یک دیالوگ کوتاه باشه.
اما با انجام ندادن این کار مردم ایران رو افراطی و رفتار اونها رو بدون دلیل و غریزی نشون داد :-?
با این وجود میگم فیلم خوبی بود, نه عالی. ;-)
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+9 #290 داش سیا ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
به قول خودشون تو فیلم:

Argo F...k yourself

:lol:
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+1 #289 yas118 ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۹
نقل قول 3333hasan:
یکی لصفا میتونه اینو ترجمه کنه که درباره ایران و ارگو جی گفتن ممنون میشم
Iran scoffs at Oscar-winning 'Argo'
TEHRAN, Iran (AP) — Iranian officials on Monday dismissed the Oscar-winning film "Argo" as pro-CIA, anti-Iran propaganda, but some young, moderate Iranians welcomed it as a fresh view of recent history.
The movie, based on the escape of six American hostages from the besieged U.S. Embassy in Tehran in 1979, has not been screened in any Iranian theaters.
But many Iranians have seen it nevertheless. In downtown Tehran, bootleg DVDs of "Argo" sell for about 30,000 rials, or less than $1.
The movie has set off a spirited debate that exposed a generational divide.
Iranians who took part in the 1979 Islamic Revolution picked apart the portrayals of Tehran at the time. But those too young to recall the events had a different view.
"I want to know what the other side is saying," said Shieda, a 21-year-old University of Tehran student, who gave only her first name for fear of a possible backlash for speaking with foreign media.
Tehran City Council member Masoomeh Ebtekar — who was one of the students who occupied the U.S. Embassy and acted as the spokeswoman for the captors— says the film exaggerates the violence among crowds that stormed the compound in November 1979.
Fifty-two Americans were held hostage for 444 days, but a handful of Embassy staff were sheltered by the Canadian ambassador. Their escape, using a fake movie as a cover story, is recounted in "Argo."
Ebtekar insists the hostage-takers were mostly students. But other accounts suggest militants and members of the country's powerful Revolutionary Guard were involved.
Iranian Culture Minister Mohammad Hosseini criticized the film.
"The movie is an anti-Iran film. It is not a valuable film from the artistic point of view. It won the prize by resorting to extended advertisement and investment," he said, according to the official IRNA news agency.
He said Hollywood has "distorted history" as part of what Iranian officials call a "soft war."
Iran's state TV called the movie "an advertisement for the CIA."
The semiofficial Mehr news agency called the Oscar "politically motivated" because first lady Michelle Obama at the White House joined Jack Nicholson via video link to Los Angeles to help present the best picture prize.
In contrast, retired teacher Reza Abbasi who saw the Revolution first hand, said the film was realistic.
"I know Hollywood usually changes reality to make it attractive for movie lovers, but more or less it was close to the realities then."
Others said "Argo" shows the need for Iranian filmmakers to deal more with issues from the Revolution.
The moderate Hamshahri newspaper said the movie "targeted the culture and civilization of Iran," but it is worthwhile for Iranians to see a different perspective of the events that led to the collapse of relations between the U.S. and Iran.
"Iranian audiences are seeing a new version of the events for the first time," said a commentary in the newspaper. "This has been a weak point for our TV and cinema industry, which has not produced anything about the (U.S. Embassy takeover) after more than three decades."
Behnam Farahani , 28, a student in Tehran Art University said, he thought competing films "Django" and "Lincoln" were better than "Argo" in terms of structure and theme.
"They deserved more attention. Argo was just a political movie, it was a narration of a political event."
Mohammad Amin Sharifi, a movie fan in Tehran, was less harsh.
"In my opinion, it's a nice movie from technical aspects, and it was on the scale of Hollywood movies. But I don't think it was worth a nomination for Oscar and other awards," he said.
Iran's state-run film industry boycotted this year's Oscars in the wake of an Internet video clip made in the U.S. denigrating the Prophet Muhammad that set off protests across the Muslim world.
The affair was not related to "Argo."
Last year, Iranian director Asghar Farhadi won the Oscar for best foreign film for "A Separation," Iran's first Oscar.
A month before it won, Iranian authorities ordered the closure of the House of Cinema, an independent film group that operated for 20 years and counted Iran's top filmmakers, including Farhadi, among its members.

همون چیزی که خودمون می گی. چند تا نقل قول یکی آرگو فقط به دلیل سیاسی بودن اسکار گرفت و یکی دیگه می گه فیلم کاملا درست بود و حقش بود یکم چرت و پرت درباره یک جدایی......
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-17 #288 آلین ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۴۸
نقل قول lordr3za:
خیلی بد بود.آرگو؟!اعتبار اسکار از بین رفت.

اعتبار اسکار همون پارسال به فیلم جدایی از بین رفت!
عده ای میگن خب رقبای جدی نداشت اما چرا باید رقبای جدی و مهم بدون دلیل از نامزدی اسکار کنار میکشیدن؟
دو فیلم جدایی و آرگو باید صاحب اسکار میشدن و این طراحی شده بود
گزارش به مدیریت سایت
 
 
-4 #287 آلین ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۵۳
آرگو و جدایی نادر هر دو سیاسی هستن و بنابراین جایزه اسکار هم گرفتن البته این به این معنا نیست اسکار فقط سیاسی هست بلکه آن دو فیلم ققط به دلیل مفهوم سیاسی صاحب جایزه شدن!!!
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+3 #286 dmdm ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۵۳
نقل قول 3333hasan:
یکی لصفا میتونه اینو ترجمه کنه که درباره ایران و ارگو جی گفتن ممنون میشم
Iran scoffs at Oscar-winning 'Argo'
TEHRAN, Iran (AP) — Iranian officials on Monday dismissed the Oscar-winning film "Argo" as pro-CIA, anti-Iran propaganda, but some young, moderate Iranians welcomed it as a fresh view of recent history.
The movie, based on the escape of six American hostages from the besieged U.S. Embassy in Tehran in 1979, has not been screened in any Iranian theaters.
But many Iranians have seen it nevertheless. In downtown Tehran, bootleg DVDs of "Argo" sell for about 30,000 rials, or less than $1.
The movie has set off a spirited debate that exposed a generational divide.
Iranians who took part in the 1979 Islamic Revolution picked apart the portrayals of Tehran at the time. But those too young to recall the events had a different view.
"I want to know what the other side is saying," said Shieda, a 21-year-old University of Tehran student, who gave only her first name for fear of a possible backlash for speaking with foreign media.
Tehran City Council member Masoomeh Ebtekar — who was one of the students who occupied the U.S. Embassy and acted as the spokeswoman for the captors— says the film exaggerates the violence among crowds that stormed the compound in November 1979.
Fifty-two Americans were held hostage for 444 days, but a handful of Embassy staff were sheltered by the Canadian ambassador. Their escape, using a fake movie as a cover story, is recounted in "Argo."
Ebtekar insists the hostage-takers were mostly students. But other accounts suggest militants and members of the country's powerful Revolutionary Guard were involved.
Iranian Culture Minister Mohammad Hosseini criticized the film.
"The movie is an anti-Iran film. It is not a valuable film from the artistic point of view. It won the prize by resorting to extended advertisement and investment," he said, according to the official IRNA news agency.
He said Hollywood has "distorted history" as part of what Iranian officials call a "soft war."
Iran's state TV called the movie "an advertisement for the CIA."
The semiofficial Mehr news agency called the Oscar "politically motivated" because first lady Michelle Obama at the White House joined Jack Nicholson via video link to Los Angeles to help present the best picture prize.
In contrast, retired teacher Reza Abbasi who saw the Revolution first hand, said the film was realistic.
"I know Hollywood usually changes reality to make it attractive for movie lovers, but more or less it was close to the realities then."
Others said "Argo" shows the need for Iranian filmmakers to deal more with issues from the Revolution.
The moderate Hamshahri newspaper said the movie "targeted the culture and civilization of Iran," but it is worthwhile for Iranians to see a different perspective of the events that led to the collapse of relations between the U.S. and Iran.
"Iranian audiences are seeing a new version of the events for the first time," said a commentary in the newspaper. "This has been a weak point for our TV and cinema industry, which has not produced anything about the (U.S. Embassy takeover) after more than three decades."
Behnam Farahani , 28, a student in Tehran Art University said, he thought competing films "Django" and "Lincoln" were better than "Argo" in terms of structure and theme.
"They deserved more attention. Argo was just a political movie, it was a narration of a political event."
Mohammad Amin Sharifi, a movie fan in Tehran, was less harsh.
"In my opinion, it's a nice movie from technical aspects, and it was on the scale of Hollywood movies. But I don't think it was worth a nomination for Oscar and other awards," he said.
Iran's state-run film industry boycotted this year's Oscars in the wake of an Internet video clip made in the U.S. denigrating the Prophet Muhammad that set off protests across the Muslim world.
The affair was not related to "Argo."
Last year, Iranian director Asghar Farhadi won the Oscar for best foreign film for "A Separation," Iran's first Oscar.
A month before it won, Iranian authorities ordered the closure of the House of Cinema, an independent film group that operated for 20 years and counted Iran's top filmmakers, including Farhadi, among its members.

گفته دم ایرانیا گرم، ما کوچیک همشون هستیم :lol:
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+2 #285 باران ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۸
نقل قول Expendables:
نقل قول صدرا:
نقل قول hamid72:
خب اسکارم برگذار شدو نتیجه های تقریبا قابل پیشبینی بود به جز انیمیشن.
خیلی خوشحال شدم که ago بهترین فیلم شد به نظرم حقش بود فیلمی از جنس سینما و موضوعی واقعی که به صورت استادانه توسط افلک به نمایش گذاشته شد.نقل قول صدرا:
نقل قول hamid72:
نقل قول صدرا:
نقل قول hamid72:
خب اسکارم برگذار شدو نتیجه های تقریبا قابل پیشبینی بود به جز انیمیشن.
خیلی خوشحال شدم که ago بهترین فیلم شد به نظرم حقش بود فیلمی از جنس سینما و موضوعی واقعی که به صورت استادانه توسط افلک به نمایش گذاشته شد.

درباره حرف افلک که گفته مرسی از مردم ایران که تو شرایط وحشتناکی زندگی میکنند" من حرف توهین آمیزی ندیدم.واقعیتو گفته بنده خدا نکنه فکر کردین دارین تو شرایط نرمال زندگی میکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آقا حمید یه سوال میپرسم...این بن فلک تا حالا یه بار به ایران سفر کرده؟؟؟!


این مهم نیست که افلک ایران اومده یا نه مهم اینه من ایران زندگی میکنم و با توجه به شرایط کشور نظر میدم ;-)

آقا حمید حرف خوبی زدی و ای کاش حداقل بن افلک هم همینقدرتجربه داشت..ای کاش اسپیلبرگ این فیلم رو میساخت



درباره حرف افلک که گفته مرسی از مردم ایران که تو شرایط وحشتناکی زندگی میکنند" من حرف توهین آمیزی ندیدم.واقعیتو گفته بنده خدا نکنه فکر کردین دارین تو شرایط نرمال زندگی میکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آقا حمید یه سوال میپرسم...این بن فلک تا حالا یه بار به ایران سفر کرده؟؟؟!

دیگه همه میدونن وضع کشور ایران چجوریه -نیازی به سفر کردن نیست -نکنه میخوای بیاد ایران بره کله ایرانو بگرده - خود ما ایرانی ها هم از وضعیت کل مردمی که ت جاهای مختلف زندگی میکنن خبر نداریم-حالا چه ربطی به سفر کردن داره نمیدونم

endables حالا یه بار به ایران سفر کرده؟؟؟!
دیگه همه میدونن وضع کشور ایران چجوریه -نیازی به سفر کردن نیست -نکنه میخوای بیاد ایران بره کله ایرانو بگرده - خود ما ایرانی ها هم از وضعیت کل مردمی که ت جاهای مختلف زندگی میکنن خبر نداریم-حالا چه ربطی به سفر کردن داره
من با آقا حمید موافقم
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+6 #284 باران ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۴
خوشحالم که دنیل دی لویس اسکار گرفت چون یک بازیگر فوق العاده است و شاهکاره نه فقط برای فیلم لینکلن بلکه برای همه فیلمهاش.به نظرم انیمیشن باید کار زیبای تیم برتون میگرفت :sad: واینکه چرا لیوناردو دی کاپذیو با بازی عالیش در جنگو نامزد نقش مکمل نشد.
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+3 #283 آقای خاص ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۹
نقل قول Tomy Gun:
تنها چیزی که خستگی دیشب رو ازبین میبره و ارزش نخوابیدن رو داشت :zzz :zzz
برنده شدن دنیل دی لوییس و جنیفر لارنس و دیدن جان تراولتای بزرگ با رقص بینظیر و شنیدن صدا ودیدن تصویر جک نیکلسون کبیر هستش :lol:

پس ظاهرا دیشب بهت خوش گذشته!
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+1 #282 apple ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۴
برو تو گوگل ترجمه کن!
گزارش به مدیریت سایت
 
 
+2 #281 3333hasan ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۴
یکی لصفا میتونه اینو ترجمه کنه که درباره ایران و ارگو جی گفتن ممنون میشم
Iran scoffs at Oscar-winning 'Argo'
TEHRAN, Iran (AP) — Iranian officials on Monday dismissed the Oscar-winning film "Argo" as pro-CIA, anti-Iran propaganda, but some young, moderate Iranians welcomed it as a fresh view of recent history.
The movie, based on the escape of six American hostages from the besieged U.S. Embassy in Tehran in 1979, has not been screened in any Iranian theaters.
But many Iranians have seen it nevertheless. In downtown Tehran, bootleg DVDs of "Argo" sell for about 30,000 rials, or less than $1.
The movie has set off a spirited debate that exposed a generational divide.
Iranians who took part in the 1979 Islamic Revolution picked apart the portrayals of Tehran at the time. But those too young to recall the events had a different view.
"I want to know what the other side is saying," said Shieda, a 21-year-old University of Tehran student, who gave only her first name for fear of a possible backlash for speaking with foreign media.
Tehran City Council member Masoomeh Ebtekar — who was one of the students who occupied the U.S. Embassy and acted as the spokeswoman for the captors— says the film exaggerates the violence among crowds that stormed the compound in November 1979.
Fifty-two Americans were held hostage for 444 days, but a handful of Embassy staff were sheltered by the Canadian ambassador. Their escape, using a fake movie as a cover story, is recounted in "Argo."
Ebtekar insists the hostage-takers were mostly students. But other accounts suggest militants and members of the country's powerful Revolutionary Guard were involved.
Iranian Culture Minister Mohammad Hosseini criticized the film.
"The movie is an anti-Iran film. It is not a valuable film from the artistic point of view. It won the prize by resorting to extended advertisement and investment," he said, according to the official IRNA news agency.
He said Hollywood has "distorted history" as part of what Iranian officials call a "soft war."
Iran's state TV called the movie "an advertisement for the CIA."
The semiofficial Mehr news agency called the Oscar "politically motivated" because first lady Michelle Obama at the White House joined Jack Nicholson via video link to Los Angeles to help present the best picture prize.
In contrast, retired teacher Reza Abbasi who saw the Revolution first hand, said the film was realistic.
"I know Hollywood usually changes reality to make it attractive for movie lovers, but more or less it was close to the realities then."
Others said "Argo" shows the need for Iranian filmmakers to deal more with issues from the Revolution.
The moderate Hamshahri newspaper said the movie "targeted the culture and civilization of Iran," but it is worthwhile for Iranians to see a different perspective of the events that led to the collapse of relations between the U.S. and Iran.
"Iranian audiences are seeing a new version of the events for the first time," said a commentary in the newspaper. "This has been a weak point for our TV and cinema industry, which has not produced anything about the (U.S. Embassy takeover) after more than three decades."
Behnam Farahani , 28, a student in Tehran Art University said, he thought competing films "Django" and "Lincoln" were better than "Argo" in terms of structure and theme.
"They deserved more attention. Argo was just a political movie, it was a narration of a political event."
Mohammad Amin Sharifi, a movie fan in Tehran, was less harsh.
"In my opinion, it's a nice movie from technical aspects, and it was on the scale of Hollywood movies. But I don't think it was worth a nomination for Oscar and other awards," he said.
Iran's state-run film industry boycotted this year's Oscars in the wake of an Internet video clip made in the U.S. denigrating the Prophet Muhammad that set off protests across the Muslim world.
The affair was not related to "Argo."
Last year, Iranian director Asghar Farhadi won the Oscar for best foreign film for "A Separation," Iran's first Oscar.
A month before it won, Iranian authorities ordered the closure of the House of Cinema, an independent film group that operated for 20 years and counted Iran's top filmmakers, including Farhadi, among its members.
گزارش به مدیریت سایت
 
جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط شرکت نوید ایرانیان
نقد فارسی در فیسبوک
مطالب بیشتر اخیر (مرتبط با این بخش)
برنده نخل سگ کن معرفی شد
برنده نخل سگ کن معرفی شد ۰۲ خرداد ۱۳۹۴, ۲۰.۰۲